|
Personbil |
Varebil |
1919 |
Type A (første europeiske bil som ble masseprodusert) |
|
1921 |
B2 |
Autochenilles |
1922 |
B2 Caddy, 5CV |
|
1923 |
B10 |
|
1924 |
B12 (hellaget i stål, bremser på alle
fire hjul) |
|
1926 |
B14 |
B15 |
1927 |
B18 |
|
1928 |
C4, C6 |
C16 |
1929 |
|
C61 |
1932 |
8CV, 10CV, 15CV |
|
1933 |
|
Type 29, Type 45 |
1934 |
Traction Avant 7 |
Type 32 |
1935 |
|
Type 23 |
1936 |
|
Type 500, Type 850 DI |
1939 |
2CV (250 eksemplarer var klare for visning, men alle
unntatt en ble ødelagt for å holde den hemmelig pga. krigen) |
TUB-TUC |
1948 |
2CV blir lansert i Paris (i 1950 er leveringstiden
på hele 6 år) |
H |
1950 |
|
2CV fourgonette (varebil) |
1953 |
|
Type 55 |
1955 |
DS/ID Hydraulisk fjæring med automatisk høydejustering.
Skivebremser for første gang i en masseprodusert bil. På tre
kvarter ble 749 biler bestillt - i løpet av den første dagen
12000. |
|
1956 |
|
Type 46 |
1961 |
Ami 6 |
|
1963 |
|
Type 60 |
1965 |
|
Type 350, Type 600 |
1966 |
|
Type 700 |
1967 |
Dyane |
Type 450, Type 800 |
1968 |
Méhari (terrengbil med plastikkarosseri) |
Babybrousse |
1969 |
Ami 8, M35 |
180K |
1970 |
GS, SM |
Dalat, Type 530 |
1973 |
GS Birotor |
|
1974 |
CX |
C35 |
1976 |
LN |
|
1977 |
|
Acadiane |
1978 |
Visa, LNA |
FAF (Facile à Fabriquer = lett å produsere) |
1979 |
GSA |
|
1981 |
|
C25 |
1982 |
BX |
|
1984 |
Axel |
C15 |
1986 |
AX |
|
1989 |
XM |
|
1991 |
ZX |
|
1993 |
Xantia |
|
1994 |
Evasion |
Jumper |
1995 |
|
Jumpy |
1996 |
Saxo |
Berlingo |
1998 |
Xsara |
|
|